Kampanie google ads

Czy kampanie Google Ads się przydają?

Kampanie Google Ads należą do najczęściej wykorzystywanych sposobów na dotarcie do klientów online. Rozwiązania reklamowe od firmy odpowiedzialnej za najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową sprawdzają się do promowania produktów, usług, stron czy firm. Jak działają takie kampanie i czy warto z nich skorzystać?

Google Ads – co to takiego?

To system reklamowy opracowany przez Google – oprócz nazwy Google Ads można spotkać się także z używaną jeszcze kilka lat temu „Google AdWords”. Jak działa to narzędzie? Z perspektywy końcowych odbiorców jest to rozwiązanie odpowiedzialne za wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce. Standardowy wariant takich treści ma formę wpisu wyświetlanego nad wynikami wyszukiwania, który przypomina standardowy wpis z listy rezultatów z Google, jednak jest oznaczony znakiem „Reklama”. Reklamy Google Ads mogą jednak pojawiać się także na stronach będących częścią Google Display Network, czyli sieci witryn uczestniczących w tym programie. Jedną z dostępnych opcji są również reklamy na YouTubeGoogle Ads zapewnia dość spore możliwości konfiguracji, w tym samodzielne ustalanie budżetu, grupy docelowej oraz zasięgu reklam.

Kampanie Google Ads – dlaczego warto nich korzystać?

Google Ads to narzędzie doceniane zarówno przez małe, jak i duże firmy. Co stoi za popularnością tego rozwiązania? Wiąże się to między innymi z ogromnym rozmiarem bazy użytkowników samej wyszukiwarki – Google to serwis znany przez praktycznie każdego internautę. Każdego dnia osoby z całego świata, bez względu na miejsce zamieszkania, wiek, wykształcenie, płeć czy język, wpisują w wyszukiwarkę miliony zapytań: oznacza to, że przy odpowiednim przygotowaniu reklamy można w łatwy sposób dotrzeć do sporej grupy docelowej. To samo dotyczy platformy YouTube.

Wzrosty na reklamach Google
 

Reklamowanie się w sieci w taki sposób umożliwia stworzenie jasnej kampanii reklamowej, która będzie łatwa w przygotowaniu, opłacalna i skutecznie dotrze do odbiorców. Niemałą zaletą jest także możliwość prostego dostosowania formy reklamy do oferowanego produktu czy usługi. Przykładowo, jeśli interesuje nas promowanie towarów dostępnych w sklepie, można po prostu skorzystać z odpowiedniej opcji Google Ads, by przygotowane wpisy pojawiały się przy wynikach wyszukiwania.

Jak działa Google Ads? Jak stworzyć własną reklamę?

Ogromną zaletą kampanii Google Ads jest łatwość tworzenia własnych reklam, które następnie trafią do Google i na YouTube. Tworzenie kampanii polega jedynie na wprowadzeniu przygotowanych treści do narzędzia online – bez względu na to, czy jest to zawartość tekstowa, pliki graficzne, czy też wideo. Następnie należy ustalić budżet na kampanię: może on być określony w skali dziennej, tygodniowej, miesięcznej lub rocznej. Jedną z najistotniejszych kwestii będą jednak odpowiednie słowa kluczowe Google Ads – to właśnie od nich będzie zależeć zasięg kampanii. Warto stawiać zarówno na ogólne frazy, które docierają do sporego grona odbiorców, jak i bardziej precyzyjne terminy, dzięki którym można pozyskać ruch od najbardziej zainteresowanych osób. Warto wziąć pod uwagę także charakterystykę grupy docelowej, w tym wiek, miejsce zamieszkania czy preferencje.

Kampanie Google Ads – jak wpływają na wyniki działań marketingowych firmy?

Według wielu firm korzystny wpływ z kampanii Google Ads można zauważyć już od samego początku. Często wystarczy zaledwie parę dni, by zwiększyć ruch na stronie czy też konwersję. Należy jednak mieć na uwadze, że efekt ten w dużym stopniu znika wraz z zakończeniem kampanii – aby móc liczyć na długoterminowe rezultaty, należy połączyć tego typu działania z innymi metodami marketingu online. Do najskuteczniejszych należą content marketing, promocja w social mediach oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych; nie bez znaczenia jest także pozycjonowanie strony.

Reklamy produktowe Google Ads – skuteczny sposób na promocję sklepu?

Reklamy produktowe to świetny sposób na zwiększenie widoczności swojej oferty. Treści tego typu wyświetlają się obok standardowych wyników wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniej frazy; mają one postać prostej ramki ze zdjęciem produktu i podstawowymi informacjami. Aby móc w pełni wykorzystać potencjał tego rozwiązania, należy przede wszystkim zadbać o kompletność i poprawność wprowadzanych danych. W efekcie można liczyć na spory wzrost współczynnika konwersji – reklamy dotrą głównie do osób, które już wykazują pewne zainteresowanie danym towarem.

Kampanie reklamowe Google to niezwykle przydatne narzędzie dla wielu firm. Przed rozpoczęciem korzystania z tego rozwiązania warto sprawdzić, jakie treści można wykorzystać i na jaką funkcjonalność można postawić. Poszczególne typy kampanii będą dostosowane do różnych firm – istotny jest też wybór właściwego budżetu oraz słów kluczowych.

Marek Lewicki

Marek Lewicki

Absolwent inżynierii lądowej z wieloletnim doświadczeniem na placach budowy. W Sensis.pl odpowiada za merytoryczną weryfikację artykułów technicznych. Ceni sobie precyzję i rzetelność w przekazywaniu informacji.

Artykuły: 328

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *