Ekspozycja na podestach scenicznych – dlaczego warto ją wybrać?

Ekspozycja na podestach scenicznych – dlaczego warto ją wybrać?

Ekspozycja stanowi nieodłączną część promocji w świecie biznesu. Jest też sposobem na zaprezentowanie nowości oraz stwarza szerokie możliwości poznania z bliska wystawianego elementu. W ten sposób prezentuje się odzież, samochody, zabawki, ale również projekty architektoniczne czy dzieła sztuki. Jakie warunki powinna spełnić taka wystawa, aby była najbardziej efektywna i przynosiła konkretne korzyści?

Czym jest ekspozycja i jakie pełni funkcje?

Pojęcie ekspozycji funkcjonuje w wielu dziedzinach działalności człowieka. Można je znaleźć nie tylko w handlu czy reklamie, ale też w fotografii, literaturze i sztuce, w biologii, fizyce, a nawet we wspinaczce, bankowości czy psychoterapii. W każdym z tych obszarów ten termin oznacza to samo – wystawianie na widok publiczny czy działanie określonych czynników (np. ekspozycja na światło słoneczne lub wiatr). To pojęcie najczęściej spotyka się w odniesieniu do różnych wystaw. Eksponuje się sprzedawane lub promowane produkty, ale też obrazy, rzeźby i inne wytwory artystyczne.

Podstawową funkcją ekspozycji jest zaprezentowanie jej przedmiotu w sposób, który przyciąga uwagę, ukazuje największe atuty (walory) i pozwala poznać element z bliska. Nie zawsze oznacza to możliwość dotykania. Często ubrania czy biżuteria są umieszczane w gablotach, które chronią przed kontaktem z obserwatorami. Zawsze jednak są przedstawione w odpowiedniej aranżacji, oświetleniu i w wyróżniającym się miejscu.

Jakie cechy powinna mieć dobra ekspozycja?

Ponieważ zadaniem ekspozycji jest przyciągnięcie uwagi do konkretnego produktu, konieczne jest jej właściwe przygotowanie. Wystawę tworzy się zgodnie z opisanymi zasadami, które poznają między innymi specjaliści od visual merchandisingu. Do najważniejszych cech dobrej ekspozycji można zaliczyć:

  • układ wertykalny wystawy – linie pionowe są lepiej dostrzegane i zapamiętywane przez obserwatora,
  • rytm i odmienność – oglądanie np. kilkudziesięciu płaszczy w podobnym kolorze zniechęca i sprawia, że obserwator traci zainteresowanie,
  • tło i otoczenie – np. zbyt wyszukana i bardzo elegancka aranżacja sprawia, że potencjalny klient ma obawy przed jej naruszeniem i wybraniem jednego z produktów,
  • miejsce – w przypadku prezentacji dużych przedmiotów, takich jak samochody, zestawy odzieżowe, meble łazienkowe itp., istotny jest wybór miejsca wyróżnionego w przestrzeni i widocznego z dużej odległości.

Podesty sceniczne jako element ekspozycji produktu

Projektując wystawę konkretnego produktu, projektu, aranżacji wnętrza czy nawet dzieła sztuki, warto zadbać o odpowiednią scenę. Dzięki podwyższeniu ekspozycja będzie nie tylko lepiej widoczna, ale też dostępna dla szerszego grona obserwatorów jednocześnie. W tej roli doskonale sprawdzi się podest sceniczny BSC System. Lekka konstrukcja o dużej wytrzymałości może być wykorzystywana samodzielnie lub w zestawie z innymi, podobnymi modułami. Dzięki temu możesz zbudować scenę wystawową o wymiarach i kształcie dostosowanych do potrzeb.

Podest sceniczny jest łatwy w montażu i demontażu oraz w transporcie i przechowywaniu. Dlatego jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które przygotowują ekspozycje często i w różnych miejscach.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij