Ekspozycja stanowi nieodłączną część promocji w świecie biznesu. Jest też sposobem na zaprezentowanie nowości oraz stwarza szerokie możliwości poznania z bliska wystawianego elementu. W ten sposób prezentuje się odzież, samochody, zabawki, ale również projekty architektoniczne czy dzieła sztuki. Jakie warunki powinna spełnić taka wystawa, aby była najbardziej efektywna i przynosiła konkretne korzyści?

Czym jest ekspozycja i jakie pełni funkcje?

Pojęcie ekspozycji funkcjonuje w wielu dziedzinach działalności człowieka. Można je znaleźć nie tylko w handlu czy reklamie, ale też w fotografii, literaturze i sztuce, w biologii, fizyce, a nawet we wspinaczce, bankowości czy psychoterapii. W każdym z tych obszarów ten termin oznacza to samo – wystawianie na widok publiczny czy działanie określonych czynników (np. ekspozycja na światło słoneczne lub wiatr). To pojęcie najczęściej spotyka się w odniesieniu do różnych wystaw. Eksponuje się sprzedawane lub promowane produkty, ale też obrazy, rzeźby i inne wytwory artystyczne.

Podstawową funkcją ekspozycji jest zaprezentowanie jej przedmiotu w sposób, który przyciąga uwagę, ukazuje największe atuty (walory) i pozwala poznać element z bliska. Nie zawsze oznacza to możliwość dotykania. Często ubrania czy biżuteria są umieszczane w gablotach, które chronią przed kontaktem z obserwatorami. Zawsze jednak są przedstawione w odpowiedniej aranżacji, oświetleniu i w wyróżniającym się miejscu.

Jakie cechy powinna mieć dobra ekspozycja?

Ponieważ zadaniem ekspozycji jest przyciągnięcie uwagi do konkretnego produktu, konieczne jest jej właściwe przygotowanie. Wystawę tworzy się zgodnie z opisanymi zasadami, które poznają między innymi specjaliści od visual merchandisingu. Do najważniejszych cech dobrej ekspozycji można zaliczyć:

  • układ wertykalny wystawy – linie pionowe są lepiej dostrzegane i zapamiętywane przez obserwatora,
  • rytm i odmienność – oglądanie np. kilkudziesięciu płaszczy w podobnym kolorze zniechęca i sprawia, że obserwator traci zainteresowanie,
  • tło i otoczenie – np. zbyt wyszukana i bardzo elegancka aranżacja sprawia, że potencjalny klient ma obawy przed jej naruszeniem i wybraniem jednego z produktów,
  • miejsce – w przypadku prezentacji dużych przedmiotów, takich jak samochody, zestawy odzieżowe, meble łazienkowe itp., istotny jest wybór miejsca wyróżnionego w przestrzeni i widocznego z dużej odległości.

Podesty sceniczne jako element ekspozycji produktu

Projektując wystawę konkretnego produktu, projektu, aranżacji wnętrza czy nawet dzieła sztuki, warto zadbać o odpowiednią scenę. Dzięki podwyższeniu ekspozycja będzie nie tylko lepiej widoczna, ale też dostępna dla szerszego grona obserwatorów jednocześnie. W tej roli doskonale sprawdzi się podest sceniczny BSC System. Lekka konstrukcja o dużej wytrzymałości może być wykorzystywana samodzielnie lub w zestawie z innymi, podobnymi modułami. Dzięki temu możesz zbudować scenę wystawową o wymiarach i kształcie dostosowanych do potrzeb.

Podest sceniczny jest łatwy w montażu i demontażu oraz w transporcie i przechowywaniu. Dlatego jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które przygotowują ekspozycje często i w różnych miejscach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ